Az akaraterő fejlesztése

Akaraterőnk legyen szilárd, érjük el általa céljainkat és vágyainkat!

Hallottam egy tanulmányról, amely arról szólt, hogy a kisgyerekes anyukák ritkábban betegek, mint a többi anyuka. Miért? Mert egészségesek akarnak maradni, mert ők akarnak a babájukkal foglalkozni.

Akaraterő segítségével akár csodákra is képesek az emberek. A sportolók, művészek ennek köszönhetik a szép eredményeket. Sok-sok példa van előttünk, hogy akaraterővel mi mindenre képesek az emberek. Az akaraterőre egy szép példa Jamie Andrew esete. Ő volt az első ember, aki karok és lábak nélkül feljutott a Svájcban lévő Alpok Matternhorn csúcsára. Elképzelni is nehéz, szinte hihetetlen.

Sokan akaraterejük által gyógyultak meg halálos betegségekből. Sok-sok történetet ismerek, ismerhetünk, olyan emberekről, akiről az orvosok lemondtak már, mégis egészségesek lettek. Csak saját akaraterővel volt esély a túlélésre, a gyógyulásra. Aki feladta, azt nem tudták akarata ellenére megmenteni, annak hiába szerettek volna segíteni az orvosok és a családja.

A mindennapi munkavégzéshez is szükséges az akaraterő. Természetes, hogy dolgozunk, hogy szükségünk van a pénzre. De az akaraterőt azt nekünk kell fejlesztenünk magunkban, hogy elviseljük a monotonitást, a rossz munkahelyi légkört, az egészségre veszélyt jelentő munkát.

Akaraterővel lehet megszabadulni a függőségek rabságából is, legyen az drog, vagy alkohol, vagy evési kényszer, gyógyszerfüggőség……stb.

Az akaraterő hajt bennünket tovább, ha kudarc ér, ha munkanélküliek leszünk. Az akaraterő segített nekem is pár hét alatt munkát találnom 52 évesen. Annak köszönhettem, hogy nem lettem depressziós, hanem naponta főállású álláskeresőként önéletrajz és motivációs levelek gyártója lettem. Annak, hogy ép lélekkel és testtel úsztam meg ezt a nehéz időszakot.

Ha el akarjuk érni a céljainkat edzeni és fejleszteni, gyakorolni kell az akaraterőnket.

A mindennapi taposómalomban a jó kondi és közérzet eléréséhez is fontos az akaraterő. Mert akaraterő kell, hogy szokásainkat megvizsgáljuk, a rosszak helyébe újakat alakítsunk ki. Ahhoz is, hogy időt, pénzt, energiát fektessünk be nap, mint nap, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Az akaraterő segít bennünket, hogy türelmesen viseljük el a nehéz helyzeteket. Kitartásunkat növeli, igazán nagy eredményeket érhetünk el általa.

Hogyan tudjuk fejleszteni az akaraterőnket? Íme pár ötlet:

  • Kerüljük a fölösleges stresszhelyzeteket,
  • Csak igen fontos esetekben akarjuk igazunkat bizonygatni, mivel az rengeteg energiát felemészt.
  • Időnként vizsgáljuk meg a történteket, hogy célunk eléréséhez jó irányba haladunk-e, hogy felismerjük, hogy változtatunk kell szokásainkon, illetve viselkedésünkön.
  • Leginkább vészhelyzetekben van szükségünk akaraterőre, ezért nagyon jól gondoljuk meg mire fordítjuk. Baj esetén legyen miből meríteni. Azonban az aprónak tűnő, semmitmondó dolgokra is érdemes odafigyelnünk, mert a megvalósításhoz minden fontos, minden számít.
  • Ha van egy célunk az elérés érdekében minden nap gyakoroljuk az akaraterőnket.
  • Az akaraterőnk fejlesztéséhez jó módszer, ha leírjuk a teendőinket, majd fontossági sorrendet állítunk, majd a megvalósításnál ragaszkodunk ehhez. Mindig a legfontosabbnak vélt teendőnkkel foglalkozzunk, de azzal folyamatosan és ne halogassuk, hanem azonnal cselekedjünk.
  • Lássuk magunk előtt a már megvalósult célunkat. Lazítsuk el a testünket és engedjük meg magunknak a nyugalmat szép zenével, vagy szép gondolatokkal. Jegyezzük fel a naptárba az eredményeinket. Ha jól haladunk a célunk felé lepjük meg magunkat, jutalmazzuk meg magunkat bármivel, aminek örülni tudunk.
  • Nem utolsó sorban figyeljünk a gondolatainkra, a beszédünkre: olyan legyen, ami erősít bennünket. Se magunkra, sem másra rosszat ne mondjunk, kívánjunk, ha erősíteni akarjuk akaraterőnket.
  • Kezdetben kisebb célokat tűzzünk ki, majd fokozatosan emeljük a tétet. Például hetente háromszor 50 percet sétálok tévézés helyett, vagy naponta 30 percet olvasok…..Viszont tartsuk is magunkat a fogadalmunkhoz. Ilyenkor is jó, ha naptárba vezetjük a történéseket.
  • Figyeljünk arra, hogy egyenes legyen a testtartásunk, egészségesen étkezzünk és elegendő időt szánjunk a pihenésre, alvásra, mert ezek által fokozhatjuk akaraterőnket.

Nélkülözhetetlen az akaraterő ahhoz, hogy türelmesek legyünk, hogy várni tudjunk, vagy éppen engedékenyek legyünk.

Mindenkit biztatok, hogy vizsgálja felül akaraterejét. Aztán minden nap fejlessze, erősítse, mert olyan, mint a levegő vagy a víz. Akaraterő nélküli nem tudunk létezni.

Ha további bejegyzéseket is szeretnél olvasni kattints ide.  >>>>>>>>>>>

Ha még egészségesebben és jól szeretnéd érezni magad ajánlom neked a tippeket és a pozitív megerősítő kártyákat. 

Ide kattintva tudod letölteni az 5 tippet és ajándékba kapsz még 154 db pozitív megerősítéseket tartalmazó kártyát is.

Kérlek amennyiben tetszett a bejegyzésem, a hozzászólások alatt, lájkoljad!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük