III. Alvászavar 

Hamar elalszunk, éjjel felébredünk, majd kínlódunk, mert nem megy a visszaalvás. Ismerős? Mit tegyünk ilyenkor?

Gyorsan elalszunk, aztán valamiért éjszaka felébredünk és emiatt stresszelni kezdünk. Csodálkozunk, hogy nem sikerül azonnal, csak sokára visszaaludni, az idegeskedés kimerít bennünket. Az izmaink, mintha tovább dolgoznának, agyunkban negatív gondolatok keringenek. Nem tudunk ellazulni. Magam is többször átéltem ezt az állapotot. Folyamatosan aggódtam, hogy keveset alszom és másnap fáradt leszek.  Éber alvással ugyan, de aludtam……Erre akkor jöttem rá, amikor okos óra kijelzőjén megfigyeltem az alvásidőmet. Alig hittem a szememnek, amikor azt láttam, hogy jóval többet aludtam, mint amire gondoltam. Megnyugodtam és arra kezdtem figyelni, milyen módszerek azok amelyeknél hamarabb visszaalszom.

A gyors visszaalvás érdekében különböző praktikákat kezdtem alkalmazni, ilyeneket például:

  1. Egy filmnek, könyvnek a tartalmát végig pörgettem gondolatban.
  2. Egy kedvenc versemet „szavaltam” magamban.
  3. Pozitív megerősítésekkel bombáztam az agyamat, azokat ismételgettem. Azt mondogattam, hogy felkelek reggel és remek napom van, remek az egészségem…..stb.  (jelen időben, mintha a mostban lennék). Amikor elkalandoztam és negatív gondolataim lettek figyelmeztettem magam, hogy …”ez nem ideillő téma” és visszakanyarodtam, igen sokszor kényszerítve magam, hogy pozitív gondolataim legyenek és azokat ismételgessem.
  4. Visszafelé számoltam 100-tól 1-ig, amikor eltévesztettem a számolást visszatértem addig a számig, ahol még stimmelt.
  5. Relaxáltam, ellazítottam az izmaimat. A relaxálás folyamatát egy pszichológustól tanultam meg jó régen, 1997 vagy 1998 évben. Azóta is folyamatosan alkalmazom nemcsak éjjel,  nappal is. Rendkívül hatásos. Egy alkalommal a férjem nagyon kínlódott, mert nem tudott elaludni. Megmutattam  neki hogyan relaxáljon és rögtön gyakorlatban el is végeztük. Annyira jól sikerült már az első próbálkozás, hogy hamarosan elaludt. Elmondása szerint azóta is alkalmazza ezt a technikát, ha nem tud elaludni, vagy egy kis pihenésre vágyik.              1981-ben a (Relax and Win: Championship Performance című könyvben, már írtak arról, hogy az amerikai hadseregben a katonákon alkalmazták a relaxálást. A közösségi médiában mostanában látott napvilágot. Eddig titok volt, hogy a katonák különös ellazulási technikát, relaxálást alkalmaztak, amelynek hatására gyorsan elaludtak, ezáltal sikerült kipihenni magukat és másnap, illetve a harcban nem voltak fáradtak. (forrás: 24.hu)
  1. hasi légzést végeztem, ami azt jelentette, hogy nagyon figyeltem arra, hogy a ne mellkasom emelkedjen belégzéskor, hanem a hasam. A következő mondókával koncentráltam a légzés folyamatára: Belélegzem (közben emelkedik a has) emel a has 3-4 , kilélegzem (közben visszahúzom a hasam) visszahúzom 3-4.

A különböző technikákat felváltva csináltam. Hogy ne legyen unalmas egyszer egyiket, másik alkalommal a másikat.

A hatás minden esetben ugyanaz volt, egyszer csak elaludtam.

Folytatás  hamarosan……..

A cikksorozat 4. , befejező részét azoknak szántam, akik több műszakban dolgoznak, ügyeletet tartanak,  éjszakánként őrködnek …stb, akik fordított életet élnek pár napig, éjszakánként éberek és nappal alszanak. Néhány gondolatot írok arról, hogy mivel tudják megkönnyíteni maguknak ezt az időszakot.

Ha ismersz valakit, akinek ilyen jellegű gondjai vannak és úgy gondolod segítenél vele, kérlek oszd meg a cikksorozatot. Köszönöm.

Ha további bejegyzéseket is szeretnél olvasni kattints ide.  >>>>>>>>>>>

Ha még egészségesebben és jól szeretnéd érezni magad ajánlom neked az öt tippet és a 154 pozitív megerősítést tartalmazó kártyát. 

Ide kattintva töltheted le az ingyen tippeket és ajándékba kapod hozzá a kártyákat is.  

Kérlek amennyiben tetszett a bejegyzésem, a hozzászólások alatt, lájkoljad!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük