Fogyni akarok? – De hogyan?

Ez a bejegyzés azoknak szól, akiket zavar a túlsúly és szeretnének megszabadulni tőle.

Ismerek olyan embereket, akik élvezik, hogy túlsúlyosak. Vannak akiket így szeretünk, ahogy vannak. Ott van például a PaDöDö együttes énekese, Falusi Mariann és Lang Györgyi. Őket így ismerte meg a közönség és nehezen tudnánk elképzelni őket nádszál-kisasszonyként. Vannak akik sajnos betegségük miatt nem tudnak lefogyni, de sokan szeretnének és valahogy nem igazán jön össze nekik. A kinézet sem mindegy, de az, hogy minden nap, minden percben öt, tíz, húsz kiló felesleggel mozognak, az már durva.

Elképzelni is rossz, hogy milyen lenne állandóan, mondjuk 10-10 kg-os súlyokkal a lábamon közlekedni, vagy nehéz hátizsákkal, csomagokkal  járkálni…

Ez bizony a testet nagyon igénybe veszi, minden szervünket, de főleg a szívet.

Ha azt szeretnénk, hogy erősek és energikusak legyünk, a plusz kilók hátráltatnak bennünket.

Jó, jó, de hogyan tudok fogyni? Úgy fogyni, hogy ne kelljen szenvedni miatta és tartós is maradjon.

2002-ben 2-es típusú cukorbetegség miatt kezdtem fogyókúrázni. Nyolc kilót adtam le pár hét alatt. Azóta nagyjából tartom az ideális súlyomat. Az igaz, hogy folyamatosan figyelemmel kísérem. Ez azt jelenti, hogy kb kéthetente ráállok a mérlegre és megnézem csökkent, vagy nőtt. Ehhez viszonyítom az étkezésemet (a vércukorszintem természetesen az elsődleges). Hónapokon keresztül naplót vezettem arról, mit eszem reggelire, ebédre, vacsorára a kis étkezésekben (tízórai, uzsonna esetleg éjjel). Mivel a vércukrot is folyamatosan ellenőrzöm természetessé vált a súlyellenőrzés is.

Nem én találtam ki, de az én véleményem egyezik, hogy minden a gondolatainkon múlik, először fejben kell tisztázni pár dolgot. Elhatározni, hogy le akarok fogyni, ehhez kitartó leszek, fegyelmezett, tudva, hogy minden tőlem függ. Mindenre képes vagyok, ha van akaraterőm.

Gyakorlatban az én receptem:

– Első és fontos lépés, hogy megmérjem a súlyomat, az eredményt felírjam a naptárba és kitűzzem célként az ideális testsúlyt, felírjam egy papírra, olyan helyre tegyem, amire többször is rápillanthatok naponta. Ennek az eléréséhez adjak pár hetet, vagy hónapot. Elérhető cél legyen, inkább többször kisebb cél kitűzése, mondjuk 2-3 kg, de elérhető legyen az eredmény.

A következő lépés az, hogy elképzeljem magam olyannak, amilyen lenni szeretnék. Gondoljak egy ruhadarabra, amiben szuperül néztem ki és az járjon az eszembe, hogy de klassz lesz, megint úgy fogok kinézni, mint abban. Higgyek benne, hogy képes vagyok rá, hogy megvalósítom.

Most jöhet az evés, ivás.

Mindent lehet enni, csak a felét annak, amit előtte. Legalább négyszer, ötször naponta keveset enni jobb, mint egyszer degeszre enni magam. Természetesen fontos odafigyelni, hogy ne túl zsíros ételeket, kevesebb szénhidrátot, több zöldséget, gyümölcsöt egyek.

Nagyon jól bevált nálam, hogy reggeli előtt egy pohár vizet iszom, aztán megiszom a kávét és utána még egy pohár vizet iszom, utána jöhet a reggeli.

Nem kell túl bonyolítani a dolgokat. Mindent lehet enni, csak jobban oda kell figyelni rá. Ha mérjük a súlyunkat láthatjuk az eredményt.

Tudom, már elcsépelt mondatok, hogy sokat segít a fizikai terhelés is, például a hosszabb séta, futás, torna, kertészkedés, takarítás.

Rendkívül fegyelmezettnek és kitartónak kell lenni, az biztos, de az eredmény a fontos. Megéri az odafigyelés. Ha látjuk, hogy a súlyunk egyre csökken, nagyobb kedvvel fogjuk folytatni a fogyókúrát.

Tehát összefoglalva, szerintem azon múlik, hogy mennyire komoly a szándékunk. Elhatározás, kitartás, önfegyelem és az áhított eredményt el fogjuk érni, súlyunk ideális lesz. Nem fogjuk magunkat közben mártírnak tekinteni és büszkén nézünk bele a tükörbe, megelégedettséget érzünk majd és azt vesszük észre, hogy könnyebben, fürgébben mozgunk, egyre jobb egészségnek örvendünk.

Ha felkeltettem érdeklődésedet nézd meg honlapomat is. További blogokat ide kattintva találsz.

Ide kattintva, a keresztneved és az e-mail címed megadásával  5 tippet és 154 pozitív megerősítést tartalmazó kártyát tudsz ingyen letölteni.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük