Hamar stresszelek, mit tegyek, hogy megnyugodjak?

Pár tipp a gyors feszültség- és stresszoldáshoz

Egyik hatásos módszer, ha ökölbe szorítjuk mindkét kezünket és megfeszítjük az izmainkat. Karunkat, lábunkat, de még az arcunkon lévő izmokat is. Ennek az a szépséghibája, hogy félre kell vonulni egy-két percre. Folyamatos stresszhelyzetben kiváló stresszlevezető. Én is többször alkalmaztam, amikor az idegeskedést nem tudtam kizárni, mert nem rajtam múlt, mint azt a következő  példa is mutatja:

Nagyon sok percemet keserítette meg egy utcabeli szomszéd. A harci kutyái időnként felügyelet nélkül az utcán kóboroltak.  Hiába kértük, hogy tartsa az udvarban az ebeket, csak mosolygott és azt mondta, hogy ne féljünk tőlük, nem bántanak. Meg nem ettek, az igaz, nem is haraptak meg, azonban az egyik eb többször is morgott, mérgesen megugatott, rámijesztett. Gyerekként a szomszéd néni kutyája az utcán megharapott, ezért azóta is félek a kutyáktól. Nekünk is van, volt is, de az teljesen más. Szóval az utcán szaladgáló kutyától annyira féltem, hogy remegtem, izzadtam perceken át és a kutya valószínűleg megérezte rajtam a félelmet.  Ez az áldatlan állapot éveken keresztül tartott. Végül a támadó kutya elpusztult. 

Akármilyen helyzetbe kerülünk a legegyszerűbb és leghatásosabb módszer, ha 1-től 10-ig és visszafelé számolunk, ettől egy kissé biztosan lehiggadunk.

Minden rendben. Rendben minden. – két mondat ismételgetése ……………. Bagdi Bella énekes egyik dala (Gyors közérzetjavító) erről szól (video a bejegyzés alján). Ez pedig kiválóan alkalmazható nyugtalanság esetén. A következő történettel szeretném alátámasztani:

Hollandiában voltam, munkát vállaltam. A munkahely távol volt a lakóhelyemtől, így mikrobusszal vittek többünket. Első munkanapomon a megbeszélt időben és helyen a kis buszra vártam, de a busz csak nem jött. Annyit tudtam, hogy a mikrobuszon Flexibel felirat lesz. Holland nyelven pár szót ismertem csak. Nagyon izgultam, a szívem majd’ kiugrott a helyéről, ahogy várakoztam. Egyre izgatottabb lettem. Aztán eszembe jutott Bagdi Bella éneke: a Minden rendben, rendbe minden. Vettem egy mély lélegzetet és egy levegőre négyszer egymás után magamban „elénekeltem” a „Minden rendben, rendben minden”-t. Természetesen csak gondolatban. A levegővétel stimmelt, de először nem tudtam egy levegőre a szöveget elmondani. Megismételtem párszor és hamarosan lenyugodtam, az izgalom egyre jobban elmúlt, a szívem rendes ritmusban vert tovább.

Bosszantó vagy kellemetlen dolog esetén érdemes emlékeztetni magunkat, hogy stressz helyett lelki békét akarunk és elképzelni egy lehetséges jó körülményt. Ehhez már egy kicsit higgadtnak kell lenni. Fontos, hogy amikor a körülményeink rendezettek, akkor határozzuk el, hogy a bosszantó helyzeteket ép testtel és lélekkel átvészeljük. Figyeljünk magunkra, vizsgáljuk meg, hogy milyen helyzetek indítják el bennünk a negatív érzéseket. Pár tippünk legyen a rossz érzések elhárítására.

Évekkel ezelőtt, ha kinéztem magamnak egy szép ruhát és nem sikerült megvenni, mert az én méretemben elfogyott, hát enyhén szólva nem örültem neki. Ma már, hasonló helyzetben nem bosszankodom, hanem úgy gondolom, hogy figyelmeztetés számomra. Szükségem van rá? –teszem fel magamnak a kérdést és megállapítom, hogy igazából nincs is rá szükségem.

Amikor feszültek vagyunk még koncentráltabban vegyük szemügyre érzéseinket. Tegyünk fel magunknak kérdéseket és pár percre ezzel foglalkozzunk. Honnan ered ez az érzés? Kerültünk már hasonló szituációba? Sokszor ugyanis csak a régi, már átélt érzéseket éljük újra. Ha ezt tudatosítjuk magunkban és másként reagálunk, mint korábban, jobban fogjuk érezni magunkat, a testünkben más érzések keletkeznek, ami megerősít bennünket, hogy a helyzet urai vagyunk. Nem akarjuk még egyszer átélni, ezért helyettesítsük be egy pozitív gondolattal. Például: Mindennek oka van, a helyzet jóra fog vezetni, kiválóan kezelem az ilyen helyzeteket, stb……..…..

….. elment az orrom előtt a busz.  Bosszankodtam, a testem megfeszült, ideges voltam. Ma már hasonló szituációban hamar megnyugszom. Taxit hívok, ha nagyon sürget az idő, különben gyalog megyek, esetleg sétálok. Arra gondolok, hogy következő alkalommal korábban fogok elindulni és hagyom elszállni a mérgem.  

Számtalan esetben mások idegességére reagálunk mi is idegességgel. Ha morcos a kollégánk, vagy a boltban beszólnak nekünk, kár felhúzni magunkat rajta. Mi nyugodtak maradhatunk, ha tisztázzuk magunkban, hogy attól, hogy ők nyűgösek nekünk nem muszáj annak lenni. Mindig a pillanatnyi reakción múlik, hogy a kritikus állapotokban is nyugodtak tudunk-e maradni. Gondolkozzunk azon, hogy mi lenne, ha elfognám azt a kellemetlen érzést, ami keletkezett? Sőt megengedném, hogy bennem legyen? Aztán hagyjuk, hogy átjárjon a rossz érzés. És láss csodát, a közérzetünk egyre jobb lesz.

A lényeg, hogy sose reagáljunk automatikusan feszült helyzetekben. Figyeljünk, ne hamarkodjunk el semmit. Legyünk céltudatosak, ahol a cél a jó közérzet elérését és fenntartását jelenti. Emlékezzünk arra, hogy minden nap jól akarjuk érezni magunkat a bőrünkben.

Ha így teszünk, megnyugszunk és lehet, hogy új, kellemes érzéseket és jótékony hatásokat is átélhetünk. Gondolok itt arra, hogy nemcsak abban a pillanatban, hanem hosszú távon kedvezően befolyásolja életünket a saját magunk feletti önuralom gyakorlása.

Amennyiben elnyerte tetszésedet ez a bejegyzés és szeretnél több cikket olvasni azokat a

ide kattintva találod. 

A jó kondíció és nyugalom eléréséhez további tippekért kattints ide! Ajándékba kapsz hozzá 154 pozitív megerősítést tartalmazó kártyát is.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bagdi Bella dalát itt tudod megnézni és meghallgatni  >>>>>